24-01-2025Saat:22:09

Tüik verilerine göre, Türkiye genelinde konut satış sayısı, 2024'te bir önceki yıla göre yüzde 20,6 artışla 1 milyon 478 bin 25 oldu. Konut satış sayısının en fazla olduğu iller sırasıyla 239 bin 213 ile İstanbul, 134 bin 46 ile Ankara ve 80 bin 398 ile İzmir oldu
Türkiye genelinde konut satışları aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 53,4 oranında artarak 212 bin 637 oldu. Türkiye genelinde ipotekli konut satışları aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 285,3 oranında artarak 23 bin 277 oldu. 2024 yılında gerçekleşen ipotekli konut satışları ise bir önceki yıla göre yüzde 10,8 oranında azalarak 158 bin 486 oldu.
Diğer konut satışları 2024’te yüzde 25,9 arttı.
Türkiye genelinde diğer konut satışları aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 42,9 oranında artarak 189 bin 360 oldu. 2024 yılında gerçekleşen diğer konut satışları ise bir önceki yıla göre yüzde 25,9 oranında artarak 1 milyon 319 bin 539 oldu. Türkiye genelinde ilk el konut satış sayısı aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 49,5 oranında artarak 76 bin 629 oldu.
İlk el konut satışları 2024 yılında bir önceki yıla göre yüzde 27,6 oranında artarak 484 bin 461 olarak gerçekleşti. Toplam konut satışları içinde ilk el konut satışlarının payı aralık ayında yüzde 36,0, 2024 yılında yüzde 32,8 oldu. Türkiye genelinde ikinci el konut satış sayısı aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 55,7 oranında artarak 136 bin 8 oldu.
Fiyatlar artmadı, talep öne çekildi.
Geçen sene konut fiyatlarının reel olarak artmadı. Bu durum 2023 genelinde ve 2024’ün ilk yarsında ertelenen konut talebini yeniden harekete geçirdi. Yılın ikinci yarısında konut satış adetlerinin 1 milyona yaklaştı. Faizlerde yaşanacak bir miktar düşüşün konut satışlarını artıracağına inanılıyor. 2025’te rekor tazelenebilir ve 1,5 milyon sınırını ilk kez aşabiliriz.
Reel değer kaybı alıcıyı harekete geçirebilir.Konut fiyat artışının enflasyonun gerisinde kalması ve reel olarak değer kaybı olması alıcıyı harekete geçirdi. Ayrıca, üretici şirketlerinin kendi vadelendirme sistemlerini tüketiciye sunmalarının etkisi de bulunuyor.
Alıntı