06-02-2025Saat:00:13
(Son Düzenleme: 23-02-2025Saat:02:20, Düzenleyen: KarFırtınası.)
Breakout, Atari, Inc. tarafından geliştirilen ve yayınlananbir arcade video oyunudur . [ 7 ] ve 13 Mayıs 1976'da piyasaya sürülmüştür . [ 2 ] Breakout , Namco tarafından Japon arcade salonlarında piyasaya sürülmüştür. Oyun, Nolan Bushnell ve Steve Bristow tarafından tasarlanmış ve Steve Jobs'un yardımıyla Steve Wozniak tarafından ayrı mantık çipleri aracılığıyla prototiplenmiştir . Oyunda, ekranın üst kısmında sekiz sıra tuğla sıralanmıştır ve oyuncunun amacı, bir topu kürekten onlara doğru tekrar tekrar sektirerek tuğlaları yok etmektir. Konsept, Ramtek'in Clean Sweep (1974) oyunundan önce ortaya çıkmıştır, ancak oyunun tasarımcıları Atari'nin Pong'undan (1972) etkilenmiştir. Breakout'un arcade versiyonu, yarı saydam renkli bir katmanın altında monokrom bir ekran kullanır.
Kaçmak

Arcade el ilanı
Geliştirici(ler)
Atari, A.Ş.
Yayımcı(lar)
NA / AB : Atari, Inc.
Japonya : Namco [ 1 ]
Tasarımcı(lar)
Nolan Bushnell
Steve Bristow [ 6 ]
Steve Wozniak
Programcı(lar)
Arcade
Steve Wozniak
Gary Waters
Atari 2600
Brad Stewart
Platform(lar)
Arcade , Atari 2600
Serbest bırakmak
Çarşı
NA : 13 Mayıs 1976 [ 2 ]
JP : Mayıs 1976 [ 1 ]
AB : 1976 [ 3 ]
Atari 2600
NA : 9 Kasım 1978 [ 4 ] [ 5 ]
Tür(ler)
Aksiyon
Mod(lar)
1-2 oyuncu sırayla dönüşümlü olarak
Oyun dünya çapında ticari bir başarı elde etti. 1976'da ABD ve Japonya'da en çok hasılat yapan ilk beş arcade video oyunu arasındaydı ve 1977'de her iki ülkede de ilk üç arasındaydı. Oyunun renkli grafiklere sahip Atari 2600 için bir portu 1978'de yayınlandı. Birden fazla zıplayan topu tanıtan bir arcade devam oyunu olan Super Breakout 1978'de yayınlandı. Steve Wozniak ve Steve Jobs, Ronald Wayne ile birlikte Apple Computer Company'yi kurdular . Şirketin çoğunlukla Wozniak tarafından tasarlanan etkili Apple II bilgisayarı, Breakout'un donanımından esinlenen teknik öğelere sahiptir .
Atari, Breakout'u telif hakkıyla koruma yetenekleri konusunda bir dizi davaya karışmıştı ve sonunda bunu yapmalarına izin verildi. Oyun yine de bir tür klonu ortaya çıkardı. Japonya'da bu türe blok kuzushi ("blok kırıcı") oyunları denir . Breakout, Taito'nun Space Invaders (1978) ve Taito'nun Arkanoid ( 1986) oyunlarına ilham kaynağı oldu ve her ikisi de düzinelerce taklitçi yarattı
Oynanışı
Breakout, her biri farklı renkte iki sıra olmak üzere sekiz sıra tuğla ile başlar. Renk sırası aşağıdan yukarıya sarı, yeşil, turuncu ve kırmızıdır. Oyuncu, tek bir top kullanarak, duvarları ve/veya alttaki küreği kullanarak topu tuğlalara vurarak ve tuğlaları ortadan kaldırarak mümkün olduğunca çok tuğlayı devirmelidir. Oyuncunun küreği topun geri tepmesini ıskalarsa, bir tur kaybeder. Oyuncunun iki tuğla perdesini temizlemeye çalışmak için üç turu vardır. Sarı tuğlalar her biri bir puan, yeşil tuğlalar üç puan, turuncu tuğlalar beş puan ve en üst seviyedeki kırmızı tuğlalar her biri yedi puan kazanır. Kürek, top kırmızı sırayı geçip üst duvara çarptıktan sonra boyutunun yarısına küçülür. Topun hızı belirli aralıklarla artar: dört vuruştan sonra, on iki vuruştan sonra ve turuncu ve kırmızı sıralarla temas ettikten sonra.
Bir oyuncu için elde edilebilecek en yüksek puan 864'tür; bu, ekran başına 432 puan değerinde iki tuğla ekranının ortadan kaldırılmasıyla yapılır. İkinci tuğla ekranı yok edildiğinde, oyundaki top, ek ekran sağlanmadığı için oyuncu oyunu yeniden başlatana kadar boş duvarlardan zararsız bir şekilde sekerek gider. Ancak, 864 maksimumunun üzerinde puan almanın gizli bir yolu, oyunu iki oyunculu modda oynamaktır. "Birinci Oyuncu", üçüncü ve son topunda ilk ekranı tamamlarsa ve ardından hemen ve kasıtlı olarak topun "tükenmesine" izin verirse, Birinci Oyuncunun ikinci ekranı, "İkinci Oyuncu"ya üçüncü ekran olarak aktarılır ve İkinci Oyuncunun, üçüncü topu o kadar uzun süre oyunda tutma becerisine sahipse, maksimum 1.312 puan almasına olanak tanır. Üçüncü ekran ortadan kaldırıldığında, oyun sona erer.
Breakout'un orijinal arcade kabininde oyunun konusunu çerçeveleyen bir sanat eseri var, bir hapishane kaçışı. Oyuncu, bir tokmakla hapishane hücresinin duvarına bir top ve zincir vurmaya çalışan bir hapishane mahkumlarından biri. Oyuncu oyunda duvarı başarıyla yıktığında, mahkum diğerleriyle birlikte kaçar.
Vikipedi
Kaçmak

Arcade el ilanı
Geliştirici(ler)
Atari, A.Ş.
Yayımcı(lar)
NA / AB : Atari, Inc.
Japonya : Namco [ 1 ]
Tasarımcı(lar)
Nolan Bushnell
Steve Bristow [ 6 ]
Steve Wozniak
Programcı(lar)
Arcade
Steve Wozniak
Gary Waters
Atari 2600
Brad Stewart
Platform(lar)
Arcade , Atari 2600
Serbest bırakmak
Çarşı
NA : 13 Mayıs 1976 [ 2 ]
JP : Mayıs 1976 [ 1 ]
AB : 1976 [ 3 ]
Atari 2600
NA : 9 Kasım 1978 [ 4 ] [ 5 ]
Tür(ler)
Aksiyon
Mod(lar)
1-2 oyuncu sırayla dönüşümlü olarak
Oyun dünya çapında ticari bir başarı elde etti. 1976'da ABD ve Japonya'da en çok hasılat yapan ilk beş arcade video oyunu arasındaydı ve 1977'de her iki ülkede de ilk üç arasındaydı. Oyunun renkli grafiklere sahip Atari 2600 için bir portu 1978'de yayınlandı. Birden fazla zıplayan topu tanıtan bir arcade devam oyunu olan Super Breakout 1978'de yayınlandı. Steve Wozniak ve Steve Jobs, Ronald Wayne ile birlikte Apple Computer Company'yi kurdular . Şirketin çoğunlukla Wozniak tarafından tasarlanan etkili Apple II bilgisayarı, Breakout'un donanımından esinlenen teknik öğelere sahiptir .
Atari, Breakout'u telif hakkıyla koruma yetenekleri konusunda bir dizi davaya karışmıştı ve sonunda bunu yapmalarına izin verildi. Oyun yine de bir tür klonu ortaya çıkardı. Japonya'da bu türe blok kuzushi ("blok kırıcı") oyunları denir . Breakout, Taito'nun Space Invaders (1978) ve Taito'nun Arkanoid ( 1986) oyunlarına ilham kaynağı oldu ve her ikisi de düzinelerce taklitçi yarattı
Oynanışı
Breakout, her biri farklı renkte iki sıra olmak üzere sekiz sıra tuğla ile başlar. Renk sırası aşağıdan yukarıya sarı, yeşil, turuncu ve kırmızıdır. Oyuncu, tek bir top kullanarak, duvarları ve/veya alttaki küreği kullanarak topu tuğlalara vurarak ve tuğlaları ortadan kaldırarak mümkün olduğunca çok tuğlayı devirmelidir. Oyuncunun küreği topun geri tepmesini ıskalarsa, bir tur kaybeder. Oyuncunun iki tuğla perdesini temizlemeye çalışmak için üç turu vardır. Sarı tuğlalar her biri bir puan, yeşil tuğlalar üç puan, turuncu tuğlalar beş puan ve en üst seviyedeki kırmızı tuğlalar her biri yedi puan kazanır. Kürek, top kırmızı sırayı geçip üst duvara çarptıktan sonra boyutunun yarısına küçülür. Topun hızı belirli aralıklarla artar: dört vuruştan sonra, on iki vuruştan sonra ve turuncu ve kırmızı sıralarla temas ettikten sonra.
Bir oyuncu için elde edilebilecek en yüksek puan 864'tür; bu, ekran başına 432 puan değerinde iki tuğla ekranının ortadan kaldırılmasıyla yapılır. İkinci tuğla ekranı yok edildiğinde, oyundaki top, ek ekran sağlanmadığı için oyuncu oyunu yeniden başlatana kadar boş duvarlardan zararsız bir şekilde sekerek gider. Ancak, 864 maksimumunun üzerinde puan almanın gizli bir yolu, oyunu iki oyunculu modda oynamaktır. "Birinci Oyuncu", üçüncü ve son topunda ilk ekranı tamamlarsa ve ardından hemen ve kasıtlı olarak topun "tükenmesine" izin verirse, Birinci Oyuncunun ikinci ekranı, "İkinci Oyuncu"ya üçüncü ekran olarak aktarılır ve İkinci Oyuncunun, üçüncü topu o kadar uzun süre oyunda tutma becerisine sahipse, maksimum 1.312 puan almasına olanak tanır. Üçüncü ekran ortadan kaldırıldığında, oyun sona erer.
Breakout'un orijinal arcade kabininde oyunun konusunu çerçeveleyen bir sanat eseri var, bir hapishane kaçışı. Oyuncu, bir tokmakla hapishane hücresinin duvarına bir top ve zincir vurmaya çalışan bir hapishane mahkumlarından biri. Oyuncu oyunda duvarı başarıyla yıktığında, mahkum diğerleriyle birlikte kaçar.
Vikipedi