22-03-2023Saat:20:42
Muaz b. Cebel (radiyallahu anh)’den rivayet edildiğine göre; Nebi ﷺ Muaz’ın elini tutmuş ve: “Ey Muaz! Vallahi ben seni gerçekten seviyorum” demiştir. Sonra da şöyle buyurmuştur:
“Ey Muâz! Sana tavsiye ediyorum ki; Her namazın dübüründe:
? اَللَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ
? Allâhumme einnî alâ zikrike ve şukrike ve husni ibâdetik (2. resim)
“Allah’ım! Seni zikretmek, Sana şükretmek ve Sana güzelce ibadet etmekte bana yardım et!” demeyi hiç bırakma”
(Ebu Davud, Nesai)
Hadiste geçen
“Her namazın dübüründe” diye tercüme edilen
ifade şu iki anlama da ihtimallidir:
1) Her namazın sonunda.
2) Her namazdan/selamdan sonra.
Her iki anlama da ihtimalli olduğu için alimler burada hangi anlamın kastedildiği konusunda ihtilaf etmişler.
Kimi alimler bu ifadeye ilk anlamı vermişlerdir. Dolayısıyla bu dua, son teşehhüdden ve salli bariklerden sonra selamdan önce sünnette gelmiş olan ve istenilen dualar yapılırken okunur.
Kimi alimler ise ikinci manayı almışlardır. Buna göre ise bu dua, selamdan hemen sonra da okunabilir veya da farz namazlar sonrası yapılan zikirlerden sonra da söylenebilir.
Peki bu dua hangi namazlada okunur?
Kimi alimler hadisin zahirine bakarak -farz veya nafile- kılınan bütün namazların hadise dahil olduğunu söylerken, kimi alimler ise kastedilenin sadece farz namazlar olduğunu söylemişlerdir.
İster bu duayı selamdan önce söyleyelim, ister selamdan sonra söyleyelim, önemli olan bu duayı okumayı ihmal etmemeliyiz.
Hayatcemresi
“Ey Muâz! Sana tavsiye ediyorum ki; Her namazın dübüründe:
? اَللَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ
? Allâhumme einnî alâ zikrike ve şukrike ve husni ibâdetik (2. resim)
“Allah’ım! Seni zikretmek, Sana şükretmek ve Sana güzelce ibadet etmekte bana yardım et!” demeyi hiç bırakma”
(Ebu Davud, Nesai)
Hadiste geçen
“Her namazın dübüründe” diye tercüme edilen
ifade şu iki anlama da ihtimallidir:
1) Her namazın sonunda.
2) Her namazdan/selamdan sonra.
Her iki anlama da ihtimalli olduğu için alimler burada hangi anlamın kastedildiği konusunda ihtilaf etmişler.
Kimi alimler bu ifadeye ilk anlamı vermişlerdir. Dolayısıyla bu dua, son teşehhüdden ve salli bariklerden sonra selamdan önce sünnette gelmiş olan ve istenilen dualar yapılırken okunur.
Kimi alimler ise ikinci manayı almışlardır. Buna göre ise bu dua, selamdan hemen sonra da okunabilir veya da farz namazlar sonrası yapılan zikirlerden sonra da söylenebilir.
Peki bu dua hangi namazlada okunur?
Kimi alimler hadisin zahirine bakarak -farz veya nafile- kılınan bütün namazların hadise dahil olduğunu söylerken, kimi alimler ise kastedilenin sadece farz namazlar olduğunu söylemişlerdir.
İster bu duayı selamdan önce söyleyelim, ister selamdan sonra söyleyelim, önemli olan bu duayı okumayı ihmal etmemeliyiz.
Hayatcemresi